Blog LifeStyle

Najnowsze trendy ze świata.

Najdłuższy tunel – gdzie się znajduje?

Tunele komunikacyjne powstają na świecie poprzez naturalne przeszkody, których ominięcie zajmowałoby zbyt wiele czasu. Masywy górskie, zbiorniki wodne, czy rzeki to przestrzenie, które można ominąć drążąc pod nimi tunele i umożliwiając sobie pokonanie drogi jak najkrótszym odcinkiem.

najdłuższy tunel

Rekordowe tunele

Jednym z najgłębszych tuneli jest tunel La Manche, którego długość wynosi aż 50 km, a głębokość sięga nawet 70 m pod dnem zbiornika wodnego.

Najdłuższy tunel podziemny w Polsce to sieć metra, którego obie linie mają łącznie aż 46 km.

Budowa tuneli trwa latami, a duża inwestycja, kłopoty z podwykonawcami lub opóźnione terminy przetargów sprawiają, że początkowo wyznaczane terminy odbiorów raczej nigdy nie są spełniane. Kilkumiesięczne, a nawet kilkuletnie opóźnienia to norma, z którą liczą się inwestorzy.

jakie tunele buduje się w Polsce?

W Polsce w realizacji jest w tej chwili kilka tuneli drogowych i podziemnych, które mają usprawnić komunikacje między problematycznymi odcinkami, które na co dzień rodzą wiele problemów, zatykając główne drogi korkami, które zabierają mnóstwo czasu i energii kierowcom dojeżdżającym do pracy lub wracającym po niej do domu.

Tunel Łódzki, który będzie miał długość 7,5 km miał z początku być tylko połączeniem między jednym punktem a drugim, ale ze względu na fakt, że jego linia biegnie przez dość intensywnie użytkowany ciąg komunikacyjny, zdecydowano o zbudowaniu dwóch przystanków, które sprawią, że turyści i miastowi będą w stanie znacznie szybciej poruszać się po mieście.

Tunel Zakopianka, którego aktualna data oddania oscyluje przy końcu roku 2021 ma rozładować znane w całej Polsce korki, które tworzą się na tym obszarze szczególnie w okresach urlopowych, zimowych i letnich.

Trasy pod Prądnikiem i inne będące dopiero w przygotowaniu lub realizacji pochłaniają ogromne pieniądze, ale są warte każdej złotówki. Na sam tunel Łódzki został zaplanowany wydatek rzędu 1,7 mld złotych, z czego 90% wyłożyła Unia Europejska dająca swoje pełne poparcie dla tej inwestycji, która ma usprawnić komunikację na tym dosyć problematycznym odcinku.

Next Post

© 2019 Blog LifeStyle

Theme by Anders Norén